Vattna en död fågel

Det blir ingen bild på en död fågel utan bara en bild från en promenad.

Jag tänkte att jag skulle vara duktig och ta och vattna rabatterna för några timmar sedan. När jag kom till den sista rabatten fick jag en otrevlig överraskning. Mitt i rabatten låg det en död gulsparv eller något liknande. Innan min hjärna kopplade att det var en fågel så hann jag vattna den lite. Nu vaknade den inte till liv av det, hade varit praktiskt om den gjort det för då hade jag sluppit ta hand om en död fågel. Ännu bättre skulle det vara om alla fåglar lärde sig att inte flyga in i våra fönster men det har jag nog gett upp hoppet om.

Kommentarer

  1. Du kanske accelererade förruttnelsen lite? Det vore väl i så fall bra. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så kan det nog vara men den fick hamna i en bajspåse som sedan hamnade i soptunnan. Kände mig riktigt duktig som tog hand om den själv, fåglar är läskiga oavsett om de är döda eller levande

      Radera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den