Charmen med att bo på landet

Ibland slår det mig hur annorlunda det är att bo på landet om man jämför med att bo i en stad. Igår drabbade insikten mig igen och det beror på att jag träffade på en i byn.
Personen jag träffade på har letat efter en ny hund. Han vill ha en ny hund till sällskap och som många andra bryr han sig inte om det är en blandras eller renras. Jag har accepterat sedan länge att alla inte är som jag och tillbringar lång tid med att studera stamtavlor och hälsoresultat, tävlingsresultat och annat innan de hittar en lämplig kombination som man vill ha valp från. Nåväl han hade i alla fall hittat en kull valpar som han var intresserad av men ville ha med sig någon kunnig för att titta på dem. Så han kontaktade vår lokala veterinär och så följde veterinären med hem till folket som sålde valparna. Jag tycker att det är så jäkla charmigt att veterinären här ställer upp på saker som han absolut inte måste ägna tid åt. För mig så är det lite av charmen med att bo på landet, folk gör inte bara det som de måste göra utan människor ställer upp och ger av sin tid och sitt kunnande

Kommentarer

  1. Jag bor visserligen toppenbra men lite avundsjuk är jag på det här att få bo på landet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är onekligen lite intressant men lite jobbigt ibland också att folk vet mer om en än vad man skulle önska

      Radera
  2. Ja, jag älskar också att bo på landet. Man är en del i gemenskapen och om man saknas någon gång, undrar alla var man är...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är sant. Folk lägger märke till varandra på ett annat sätt

      Radera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den