Det var ju kul

I vanlig ordning hade jag med mig kameran ut på promenad. Jag knäppte lite bilder då och då och promenerade på. På vägen hem knäppte jag en bild och ville se hur den såg ut på displayen men det gick inte.
Displayen var stendöd, jag plockade ut batteriet och provade lite olika saker och efter en stund vaknade displayen igen. Den fungerade en stund och så dog den på nytt. Det börjar kännas som om det är en tidsfråga innan kameran ger upp helt och att köpa en ny har jag inte råd med. Jag kan inte påstå att fotograferande ger mitt liv mening men det är något jag uppskattar att göra. Att vara utan det skulle vara svårt och att köpa en sämre billigare kamera känns inte heller som ett alternativ. Jäkla skit helt enkelt

Kommentarer

  1. Men nej, fan vad tråkigt. :-( Bra kameror är ju inte direkt billiga. Skit! Lider med dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Funderar lite på om det är värt att skicka den på service och se om det går att laga den. Är dock tveksam till det, risken är att det skulle bli så pass dyrt att det inte är vettigt. Jag tittade på vad en ny kamera skulle kosta och modellen som kom efter den jag har kostar runt 8500. Det är helt klart för dyrt, varje gång jag har köpt ny kamera har jag köpt modellen som ska slutas säljas när de lanserar en ny modell. Tror jag betalade 6500 för kameran jag har nu

      Radera
    2. Åh jösses! :o Jag vet ju ingenting om kameror så jag vet inte vad byte av display kostar men det beror väl i vanlig ordning på vad felet beror på, kan du få en uppskattning av någon rättvis firma?

      Radera
    3. Tror att själva felet inte är displayen utan någon koppling till den för idag verkar den fungera. Tyvärr så har kameran varit ett riktigt måndagsex, skickade in den ett par gånger tidigare för andra fel men då gällde fortfarande garantin. Det känns lite som att när en sak blivit fixad blir det ett nytt fel. Därför känner jag mig tveksam till att skicka den på service. Känns nästan lika bra att bara använda den till det inte går längre. Jag vet vart jag ska skicka den om jag beslutar mig för det. De fixade den när garantin fortfarande gällde och minns jag rätt så kostar det bara frakten+250 om de tittar på den och jag inte är villig att betala för lagning av den. Ingen jättesumma i alla fall. Ska fundera över hur jag ska göra

      Radera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den