Gömmer mig inne

Såg att avloppsbilen/tankbilen körde runt här i byn och då finns alltid risken att vårt avlopp ska tömmas idag. Någon förvarning får man aldrig vilket är underligt för de blir sura om det inte är förberett för tömning.
Tidigare var det nog en man som inte gillades sitt jobb som åkte runt och tömde. Han var nämligen alltid sur oavsett om vi såg till att det var lätt att komma åt att tömma eller inte. Efter att jag blivit utsatt för den mannen rätt många gånger bryr jag mig inte om att försöka vara trevlig mot de som sköter tömningen nuförtiden. Enklaste lösningen är att bli osynlig så fort risken finns att de dyker upp

Kommentarer

  1. Hur förbereder man för tömning? Att inte ge någon förvarning om det är grejer som ska förberedas är ju bara korkat.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det handlar mest om att gräset ska vara klippt runt om och att det ska vara fritt på uppfarten så att de kan backa in

      Radera
    2. Jag fattar det med uppfarten men framför allt att gräset ska vara klippt är ju extremt svårt att veta och förbereda om man inte fått veta att det ska ske.

      Radera
    3. Det känns som om de borde skicka ut något meddelande och informera om vilken vecka de tänker komma

      Radera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den