Häftig upplevelse

Det jag uppskattar mest med att bo här är naturen och de vilda djuren. Ibland har man tur och får se eller uppleva något speciellt. När jag skulle ut med hundarna för någon timme sedan beslutade jag mig för att lämna kameran hemma. Jag hade ändå bara tänkt att hundarna skulle gå i koppel och jag vet att jag inte brukar fota så mycket då.
Vi promenerade på och jag beslutade att vi skulle gå en vända i skogen. En av hundarna hittade något spännande att nosa på så jag stannade och lät henne nosa. Medan jag stod och väntade så såg jag något i ögonvrån och vände mig för att se vad det var. Det var en jorduggla på marken ca fem meter från oss som alldeles ljudlöst lyfte från marken och flög iväg. Ugglor är så jäkla häftiga, jag kan inte förstå hur de kan flyga helt ljudlöst med sina stora vingar. Lite surt att jag inte hade med mig kameran för någon hyfsad bild tror jag att jag hade hunnit ta. Oavsett så är jag tacksam för att jag fick se den på så nära håll

Kommentarer