Hittade en blogg

En blogg som inte uppdaterats på några år och efter att ha läst lite kom jag på vem skribenten var. Nämligen en person jag varit inlåst med på dårhuset, hon tillhörde kategorin människor det gick att prata med.
Och alla som varit inlåsta på dårhuset i dalarna vet att eftersom det är så blandat på avdelningarna så är de flesta inte människor man pratar med. Utan de tillhör mer kategorin människor man skulle gå över vägen för att försöka undvika. Det kändes lite underligt att läsa vad hon skrivit om tiden när vi var inlåsta samtidigt och lite annat. Hon var en person som jag hoppades skulle få ordning på sitt liv men med tanke på hennes sista inlägg blev det nog aldrig så. Det känns tyvärr troligare att hon är död

Kommentarer

  1. Det kan vara stor variation på inneliggande på psyk, det har jag oxå märkt och alla är ju inte "normaltokiga" om man säger så😬😳

    SvaraRadera
    Svar
    1. Helt klart underligt hur en del avdelningar blandar patienter

      Radera
  2. Det är en spöklik sak med internet, att det ligger sådana bloggar/siter här och där. Jag har två internet-bekanta på andra sidan Atlanten som dött det senaste året och en av dem tog sitt eget liv, hennes FB-sida ligger kvar uppe trots att hennes familj bett dem stänga ner den men de vägrar för att hon inte hade lagt in några personer som kontakter utifall att något händer. Vad är det för jävla idioter som jobbar där? Det är ju en påminnelse om hennes liv, jag vet en del som inte kan låta bli att kika in där trots att de vet att hon är borta, de tittar ständigt efter tecken - borde de ha sett det då, eller då, och kan det här hon skrev ha betytt något helt annat? De blir bara plågade och tänker att de borde ha gjort något. Det är jobbigt för dem.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ju riktigt rubbat, klart att de borde ta bort en sida på en gång så länge som den som ber om det kan bevisa att personen är avliden

      Radera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den