Opiumvallmo i hela byn?

Kanske kommer det på sikt att bli så. Jag gav bort lite frön till en i byn som ville ha och jag kan tänka mig att hon på sikt kommer att ge frön vidare. Det är nog lite av charmen med att bo så här, ser man någon blomma i någons trädgård som man tycker är fin kan man alltid fråga om man får frön.
Sedan finns det självklart andra saker som inte är lika trevliga med att bo så här. Jag fick känslan av att ett par som köpte ett hus här för ett tag sedan har känt av det. De köpte en av de äldre gårdarna och när jag pratade med dem igår verkade de som om lite allt möjligt folk lägger sig i vad de gör. Det kan inte vara lätt att skapa sig något eget när många har åsikter om vad som är okej att göra och inte. Oavsett var man bor får man nog ta det positiva och det negativa med en nypa salt

Kommentarer