Va??

Fick skratta lite idag och det skadar nog inte. Jag fick ett mail från en författare eller en agent eller något åt författaren. Orkade inte riktigt fördjupa mig i vem som skickat det.
Det var ett kort meddelande och en länk till en ebok som personen ville att jag skulle recensera. För det första föredrar jag att först få ett mail med frågan om jag vill läsa/recensera och jag blev väl inte så sugen på att läsa boken efter att ha läst budskapet i mailet. Det är tydligen en bok som särskilt många kvinnor uppskattat, delvis tack vare ett starkt feministiskt perspektiv. När jag läste feministiskt perspektiv kände jag mest en obehaglig rysning i ryggen. Ord som feministiskt perspektiv gör att jag verkligen inte blir lockad att läsa boken.
Lite underhållande är det helt klart med skumma mail och en del får mig att skratta

Kommentarer