Dagens fråga

Hur många älgflugor kan jag tänkas ha i håret? Inte en så trevlig fråga och svaret lär jag få om någon/några timmar när de börjar bita mig. Jag såg att hundarna fick älgflugor på sig under promenaden och får dem älgflugor så får jag också det.
I år har det varit ovanligt få vilket är ett tecken på att det inte finns mycket älg eller rådjur. Det är lite tråkigt för även om älgar är rätt läskiga på nära håll så uppskattar jag att få se dem så länge som de håller sig mer än tio meter från mig. Jag är glad över att jag köpte regnbyxor för ett tag sedan för de har använts rätt flitigt den senaste tiden. Det regnar naturligtvis även idag så därför har kameran fått stanna hemma. Vågar verkligen inte riskera att den blir ännu sämre än vad den är för jag vill inte bli utan kamera

Kommentarer

  1. Åh, du köpte regnbyxor? Härligt, efter hur du beskriver vädret låter som att du kan komma att behöva dem mycket framöver. Men urk, älgflugedags igen. :-(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det kändes som ett nödvändigt inköp för det regnar rätt mycket här

      Radera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den