Förstår inte varför landstinget inte bara kan vara ärliga

En slutenvårdsavdelning har varit stängd länge nu för att det inte finns några sjuksköterskor. Med tanke på att det bara finns fyra slutenvårdsavd i dalarna kan man tycka att de i landstinget borde få tummen ur och se till att avd kan öppna igen men icke.
Nu förvånar det mig inte för jag hade på känn när avd stängdes "tillfälligt" att planen redan från start var att den aldrig skulle öppnas igen. Om jag fått rätt eller inte återstår att se men känslan jag får är att tomtarna i landstingets styrelse sitter och håller tummarna för att människor i behov av psykiatrisk vård flyttar från dalarna eller tar livet av sig. Blir det så kan de alltid hävda att behovet för fyra avd inte längre finns i landstinget. Nu låter det säkert lite cyniskt av mig men det är så jag känner när det kommer till hur människor med psykisk ohälsa värderas här

Kommentarer

  1. Jävla idioter, rent ut sagt. Folk kommer inte att sluta bli sjuka för att man stänger sjukhusplatser, det borde alla ha fattat efter Alliansens senaste åtta år vid makten. Ibland önskar jag att vi hade ett socialt klimat lite mer likt det de har i USA, där man kan stämma staten för felbehandling. Om X antal anhöriga till patienter som självskadat eller begått självmord pga att de blivit nekade vård/utskrivna för tidigt stämde staten på sjukt höga belopp kan jag lova att det skulle trollas fram vårdplatser.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det hade nog gjort skillnad, jag har inte ens tänkt på att det skulle vara bra. Det enda som finns att göra här är väl IVO anmälningar och det måste vara något av det mest tandlösa som någon kommit på

      Radera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den