Grannarna försökte skydda oss

Det knackade på dörren idag och utanför stod två frireligiösa människor. Inte riktigt besök som jag uppskattar men ibland kommer man inte undan tyvärr. Efter lite artigt prat försvann de frireligiösa, jag ser inte någon mening med att vara otrevlig bara för att jag inte är intresserad.
Efter besöket träffade jag på en granne och fick höra att de frireligiösa hade varit hos dem först. Då hade han upplyst dem om att vi har vakthundar och att det är bäst att inte besöka oss. Det hade tydligen inte avskräckt dem eftersom de ändå kom hit. Vi har inga vakthundar men hade någon sagt åt mig att det var vakthundar vid ett hus så hade jag nog struntat i att besöka det. Jag blir alltid lite fundersam över hur lite självbevarelsedrift många frireligiösa verkar ha

Kommentarer