Hoppas på att slippa besök

Den här helgen är det en del gästjägare i byn och en del av dem brukar vi prata med och ibland har de kommit förbi. Det är trevligt folk de flesta av dem så det handlar inte om att jag vill undvika dem för att de är otrevliga. Utan det handla bara om att jag inte orkar vara social och trevlig nu.
Dyker någon upp blir de givetvis insläppta på en kopp kaffe men jag hoppas verkligen att ingen gör det. Det låter inte så socialt eller trevligt av mig men ibland orkar jag inte och det tar alltid mer på krafterna att umgås med ytligt bekanta människor. Människor som känner mig bättre har jag ingen press på mig av att verka pigg och trevlig utan då blir det mer avkopplat

Kommentarer

  1. Jag förstår dig helt och hållet, jag är dålig på att umgås med folk jag egentligen inte känner och det tar så himla mycket energi för att upprätthålla någon slags fasad och trevlighet. Hoppas att du får vara ifred.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Än har ingen dykt upp och jag hoppas att ingen gör det idag heller

      Radera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den