Vad ska jag unna mig?

En av de största nackdelarna med att leva längre tid än man tänkt är att man då måste köpa saker. Är man död behöver man inte så mycket men om man lever är det en annan sak. Det jag skulle behöva köpa är:

  • medicin, min högkostnadsperiod är slut så jag kommer betala fullt pris. Nu äter jag billig medicin men det handlar ändå om runt 700kr
  • nya linser
  • stövlar, de jag har köpte jag för 3-4 år sedan och de är väldigt slitna nu.
  • kängor som står emot väta och är sköna att gå i.
  • en höstjacka
Ska jag ha råd med något alls av det här måste jag ta pengar från mitt begravningskonto och det har jag ingen lust att göra. Nu vet jag att jag har tur som har lite pengar på ett sparkonto för det är det inte alla som har men det är pengar som är till för min begravning eller riktigt akuta avgifter. Händer det hundarna något så vill jag alltid ha pengar till självrisken så det är därför jag inte vill röra pengarna

Kommentarer

  1. Mediciner är ju bra att ha förstås. Se bra är också en kul grej. Du har ju inte direkt några lyxgrejer på din lista, jag lider med dig och vet precis hur det känns. :-(

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den