Börjar bli bättre

Idag var det om möjligt ännu mer olustigt att stiga upp än vad det brukar vara och anledningen till det var att det var kallt. Den kalla blåsten som varat i något dygn gjorde att det var 17 grader inne i morse. Det är för kallt för mig och då är det bra att det finns en kamin i huset. Nu har det brunnit ett tag
och värmen har börjat sprida sig. Livet är lite lättare när det inte är kallt inne. Har man frysen full med mat och vedboden fylld med ved så borde man ha allt man behöver och vara nöjd. Men det är jag ändå inte fast jag vet att jag varken behöver svälta eller frysa. Ibland tror jag att det var lättare att leva förr när man var mer inriktad på att överleva och fick anstränga sig för att göra det.

Kommentarer

  1. Jag håller med dig om det, att det nog var enklare förr. Vi är förjävla bortskämda i västvärlden, tja välbeställda länder i mellan- och fjärran östern också.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den