Det är nog dags för kaffe

Nu har jag slumrat till bra många gånger den senaste timmen så det behövs nog lite kaffe. Min dag började runt 5.30 så det känns inte så konstigt att jag börjar bli trött. Riktigt jäkligt väder som inte heller ger någon energi. Iskalla vindar och regn är inte vad jag föredrar riktigt.
Ångrar att jag inte hade med mig kameran ut i morse för jag hade kunnat få några intressanta bilder. Det var en ungräv som var på väg rakt emot en katt som bara satt och väntade på den. Båda såg varandra och ändå drog ingen av dem iväg. När jag och hundarna kom tvärstannade räven och stirrade på oss ett tag innan den sprang iväg åt motsatta håll mot katten. Jag har sett och hört en katt tidigare när den blev tagen av en räv och det lät ordentligt. I det här fallet tror jag inte att räven skulle lyckas ha ihjäl katten för räven var ung och katten var stor och är en skicklig jägare när det gäller möss/råttor och liknande. I vanlig ordning får jag bara uppleva sådant här när kameran är hemma

Kommentarer