Det blev morgon igen

Igår tog jag itu med att frysa ner älgfärs och skräpkött till hundarna. Sambon var iväg och malde det som skulle malas och så blev det min uppgift att packa färsen i lagom mängd i påsar. Det blev 26 påsar färs med ca 4 hekto i varje. Vi hade två påsar färs kvar från förra året så älgköttet brukar räcka länge åt oss.
Idag är det sambons tur att dela upp stekar och frysa ner och sedan kommer frysen vara ordentligt fylld igen. När det gäller kött från vilda djur så äter jag det utan dåligt samvete för jag vet att de har haft bra liv innan de blev skjutna. Idag lär jag inte göra många knop för trött är jag än

Kommentarer

  1. Jag tror att jag ska sluta läsa dina inlägg om älgkött, jag blir bara så himla hungrig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hade du bott i närheten skulle du ha kunnat få någon älgstek

      Radera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den