En flådd hare

Det blev ytterligare ett trevligt djur idag. Nu låg inte den flådda haren i någon av våra regnvattentunnor, hade det varit så skulle jag börja fundera lite. Den flådda haren hängde i näven på en som bor här i byn.
Jag är lite fånig men jag lyckas aldrig vänja mig med att folk antingen har något dött djur i handen eller att det hänger något dött djur vid deras hus för att möras. Är man inte van vid sådant från en ung ålder så är det nog svårt att helt vänja sig. Jag tillbringade för många år av mitt liv i en stad för att riktigt lyckas vänja mig vid allt i en by.
En del saker har jag dock lyckas vänja mig vid. Igår på kvällen hördes det ordentligt med skott från ett ställe var det inte finns en skjutbana. Då drog jag bara slutsatsen att den som bor där inte orkade åka till skjutbanan utan istället sköt in ett gevär på sin egen mark. Nu hade det naturligtvis kunnat vara så att personen bara blivit koko och sköt vilt men det var inte min första tanke. Skottlossning i en stad är oftast lite allvarligare.

Kommentarer

  1. Ja gud vad jobbigt att åka till skjutbanan. *ironisk* Jag känner mig inte särskilt trygg med att det finns jägare som inte orkar följa svensk lagstiftning oavsett vem det är, faktiskt. Att inneha vapenlicens är i Sverige ett privilegium och inte en rättighet och då tycker jag att man ska agera därefter.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag får nog lov att erkänna att jag inte bryr mig om folk skjuter på andra platser är skjutbanan så länge som det finns kulfång.

      Radera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den