Ett sektmöte var femte år känns lagom

Nu borde jag antagligen inte kalla möten i byn för sektmöten men det skiter jag i. Att bo i en by är lite som att vara medlem i en sekt. Alla har koll på alla, jäkligt många är släkt och det finns en hel del konstigt folk.
Eftersom jag var med på något möte för bara något år sedan så skippar jag mötet som pågår nu. Sambon är mer road av möten så han får gå och om det mot förmodan skulle inträffa något underhållande så kommer jag få veta det. Underhållande i det här fallet är om någon bybo har missuppfattat något och är upprörd. Sannolikheten för det är inte så stor, hade det varit det skulle jag gå på många fler möten

Kommentarer

  1. Lite som ett brf-möte i storstan kanske? Riktiga katastrofer som bara överträffas av den årliga brf-festen där nästan alla får lite för mycket innanför västen och beter sig olämpligt på ett eller annat sätt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det skulle jag tro. Här är det pubkvällar några gånger per år. Jag har varit på det en gång och det räckte för mig...

      Radera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den