I vanlig ordning flyger pengarna iväg

Eftersom kylan har kommit kändes det som om det var dags att börja mata fåglarna. Och vill man mata fåglar krävs det att man har fågelfrön. Så för att råda bot på det beställde jag runt 30kg igår.
Fågelmat är inte så dyrt men pengar blir det ändå, sambon betalar hälften men egentligen så har jag ändå inte råd. Nu väljer jag att ignorera det för tillfället men det påverkar ändå min ekonomi. Jag tycker verkligen att det är drygt att känna att en extra utgift på några hundra är svårt att klara. Nu var det någon månad sedan som jag kunde föra över pengar till mitt begravningskonto och det gillar jag inte. Det har aldrig handlat om stora summor som jag har kunnat föra över utan max 200 i månaden. Tidigare när jag hade saker att sälja så satte jag alltid in hälften av summan på begravningskontot och hälften på mitt vanliga konto. Även om det inte varit stora summor så är det ändå en säkerhet att kunna ha lite pengar på itt begravningskonto för förr eller senare händer det något och då behövs pengarna

Kommentarer