Mindre än hundra kronor

Är vad jag har kvar på mitt konto nu. Jag kände att jag inte kunde skjuta på att köpa linser längre så jag beställde tre par. Normalt så köper jag 6 par i taget men det kostar mer och om jag inte lever i sex månader så är det slöseri med pengar.
Nu sitter jag och bävar för att ge mig ut igen, blåser iskallt och är inte roligt alls. Igår plockade jag fram min vinterjacka och det var ett vettigt beslut. Vet inte riktigt var jag ska promenera idag, lite osäker på var de jagar. Nu hade jag i och för sig kunnat ringa min sambo och fråga men det känns jobbigt. Noterade igår att det är en hel del i byn som har börjat mata fåglarna. Här kommer det inte hängas ut någon matare på ett tag för jag har inga pengar att köpa fågelfrön för. De små djuren äter för rätt många hundralappar under hösten/vintern. På ett sätt är det en onödig utgift för mig men jag vill att de överlever.

Kommentarer