Nya linser

Idag kom det ett litet paket med linserna jag hade beställt. Tidigare så har jag haft Air optix aqua och det har jag haft i många år. De senaste åren har jag dock tyckt att jag blir torr i ögonen fortare och efter att ha googlat lite kunde jag konstatera att jag inte varit ensam om att tycka det.

Samma företag som tillverkar dem tillverkar Air optix plus hydraglyde så jag beslutade mig för att prova dem istället. Nu var det väldigt blandade omdömen om dem men jag valde att chansa ändå. Ska prova dem i morgon och jag hoppas att de är bättre. Är de inte det får jag väl kanske bita i det sura äpplet och besöka en optiker. Närmaste optiker är Synsam och de var så fruktansvärt hopplösa sist jag var där så det känns inte så lockande. Allt var underligt under det besöket, synkollen gjordes när jag hade linser i, optikern hävdade att jag måste byta märke på linser och givetvis då till Synsams egna märke, jag fick fel styrka på linserna fyra eller fem gånger fast jag på direkten sa att styrkan jag hade från början var rätt. Av naturliga anledningar så  är jag inte så sugen på att utsätta mig för det igen och att åka 10mil enkel väg till en annan optiker känns inte heller lockande.

Kommentarer

  1. Hoppas att de funkar bra för dig. Visst är det himla märkligt att man helt plötsligt måste byta märke på produkt X just när man precis besöker företaget som säljer det enda märket av produkt X som därefter är acceptabel? Jag blir så förbannad. Synsam sålde på min pappa defekta glasögon, det var båglösa och de hade borrat hålen inne vid näsas i fel vinkel så skruvarna lossnade hela tiden, pappa gick dit själv först men då kollrade de bort honom med någon ursäkt om att det inte var deras fel, att han skulle bli tvungen att betala för nya och bla bla bla. Eh... jag tog glasögonen med mig och sade högt och tydligt; "Hej! Min pappa köpte de här glasögonen hos er, de kostade 6 000:- (ännu högre) men de är defekta! En annan optiker har identifierat problemet och det är ett rent tillverkningsfel, anser ni verkligen att det ska vara nödvändigt att anmäla er till ARN eftersom ni vägrar korrigera en felaktig produkt som kostar 6 000:-????" Naturligtvis fick pappa nya glasögon vilket ju var helt korrekt agerat, det är för för f*n inte hans fel att deras tillverkare inte kan borra rätt? Jävla nötter, särskilt när de är princip är i monopolställning som hos dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker att det är så fult när en affär/kedja försöker dumförklara sina kunder bara för att kunna tjäna mer pengar. De borde inse att kunder som är missnöjda pratar med andra och att det på sikt kan minska deras omsättning

      Radera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den