Pica pica

Nu är det inte många djur som jag lärt mig vad de heter på latin så det gäller att briljera när chansen ges. Briljera eller uppfattas som psyko är i stort sett samma sak. Här är det en Pica pica.

Mycket av det som är lagrat i min hjärna är utan tvekan kunskap som ingen vettig människa har den minsta nytta av. Varför oviktiga saker fastnar istället för viktiga förstår jag inte men så är det. Någon Gulo gulo lär jag aldrig fota eller visa här och chansen att jag kommer peka på det djuret och säga Gulo gulo är inte heller stor. Tänker inte avslöja vad djuret heter på svenska, ni får googla och kanske fastnar Gulo gulo även i era huvuden.

Kommentarer

  1. Man lär sig en del latiska namn på djur när man spelar Quizkampen, bland annat de två du nämner. De flesta som tas upp där är djur som finns i Sverige och det är ju faktiskt användbart tycker jag. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har inte haft någon nytta av det än men kanske kommer det en dag när kunskapen är nyttig

      Radera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den