Det här med att planera

Det är nog inte alltid min styrka känner jag idag. I em kommer vi att få besök och det är en pedantisk hundrädd person. Att vi har hundar vet personen om och lösningen blir bara att hålla hundarna borta från honom. Det är inget större problem och kräver ingen planering.
Att vårt hem inte direkt är städat och att det är tomt i frysen på fikabröd är däremot saker som hade kunnat åtgärdas. Det känns inte riktigt som det fungerar att slänga fram en älgstek på bordet till kaffe. Det blir helt enkelt så att jag får ta och baka något och se till så att det blir lite städat. Jag är nog lite fånig när det kommer till att få besök av människor som alltid har det perfekt inne. Vårt hem kommer aldrig att se perfekt ut för städning är inte riktigt min första prioritet men jag hade önskat att jag och sambon hade varit bättre på det.

Kommentarer

  1. svar: Precis så tycker jag med!

    SvaraRadera
  2. Det är egentligen inte ditt problem att personen är pedant, de allra flesta är ju inte det så det är snarare ett problem att vara pedant än att inte vara det. Jag förstår dig dock, det är något som gör att man reagerar som du - jag gör det också. Hoppas att det gick bra.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den