Jag är otränad

Nu var det inte direkt någon nyhet för mig men ändå irriterande. Jag har en jäkla träningsvärk i axlar och armar idag efter att ha skyfflat blötsnö. Det är inte helt okej att vara så otränad men det brukar vara bättre i slutet av vintern. Nu verkar det som om det pågår någon service på vindkraftverket en bit bort och då gäller det att passa sig.

De kör som galningar och då vill inte jag vara i vägen när det är så isigt som det är nu. För några år sedan när de satte upp vindkraftverket var det många som jobbade med det och de jobbade långa dagar. När de slutade en kväll/natt var en lite för trött så han/hon somnade vid ratten och körde rätt in i en stolpe i byn. De som satt i bilen klarade sig men de gjorde halva byn strömlös och det är inte så bra på vintern. Någon upprepning av det har det inte blivit och det hoppas jag att det inte heller kommer att bli

Kommentarer

  1. Idioter, alltså. Både för att de kör för fort och att de jobbar för länge, det är som upplagt för arbetsplatsolyckor.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den