Lathet vinner

Jag tänkte att jag var smart igår som ändrade inställningen på datorn så att ingen historik sparas. Min tanke var att det skulle vara bra om det händer mig något så kan ingen logga in på min mail, hitta bloggar och liknande. Det är givetvis smart men inte sjutton orkar jag skriva in en kod som skickas

till min mobil varje gång som jag vill komma åt mina bloggar. Lite drygt blev det även att inte få upp förslag på sidor som jag brukar besöka. Att skriva in dem och googla är jobbigt varje gång. Jag erkänner att jag är för lat för det. Lite drygt blev det även att skriva in namn, mail och länk till bloggen om jag kommenterar hos någon annan. Den här gången fick latheten helt enkelt segra

Kommentarer

  1. Jag förstår tanken! Vet inte vilken browser du kör men till FF finns det ett tillägg som heter LastPass där du kan sköta dina inloggningar, jag _tror_ att det går att ställa in så att du måste skriva in ett master password varje gång du vill logga in någonstans som typ på dina bloggar. Det finns säkert andra där det är möjligt om inte annat både till FF och Chrome, värre är det väl med bokmärken och sådant. Jag har Windows 10 så hela datorn är lösenordsskyddad men det är väl inte så svårt att knäcka ändå antar jag om någon verkligen vill.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har också lösenord på datorn men litar inte riktigt på det som säkerhet. Tror jag får ge upp hoppet om någon lösning som känns tillräckligt säker men inte för jobbig

      Radera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den