Mer gnäll

Det snöar än och vägen genom byn har inte plogats idag. Jag var ut på en intressant promenad för en stund sedan. Nu är det mer än en dm snö på packad is och det blåser något för jäkligt. Enda sättet att se något alls var att stirra på marken framför fötterna. Sedan kom det ett plötsligt ljussken.
Det hade kunnat vara ett ufo men min hjärna sa timmerbil och att det kunde vara bra om jag fort klev in på någons uppfart. Jag löd min hjärna, kan tänka mig att det är lagom kul att köra timmerbil när det är oplogat och jäkligt svårt att se diken. Kan jag underlätta för dem så gör jag alltid det för de flesta visar alltid hänsyn när jag är ute och går. Jag hoppas att vägen plogas i morgon i alla fall för snön ska fortsätta falla under natten

Kommentarer

  1. Här blir det plusgrader och regn i 2 dagar säger prognosen. Vette katten om det är nåt bättre. Snön lyser ju upp lite grann i alla fall❄️☃️.

    SvaraRadera
  2. Jösses vad läskigt, blir man träffad av en timmerbil blir det ju bara en blöt fläck kvar. :-/ Hoppas att de plogar hos er snart.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den