Så var mitt konto i stort sett tomt

Några tior har jag kvar men det är allt och sparkontot i samma bank ekar tomt. Anledningen till det är att jag hittade en vinterjacka för ett vettigt pris och kände att det var lika bra att passa på. Dragkedjan till min nuvarande vinterjacka har börjat konstra så det är en tidsfråga innan jag inte längre kan få upp den.
När det är rätt många minus ute så är det bra med möjligheten att stänga sin jacka. Nu var det en vinterjacka för hundpromenader och liknande som jag var ute efter och då bry jag mig inte så mycket om hur den ser ut. Priset för den nu var 195:-, ordinarie pris angavs till runt 2000:- och det var även priset jag hittade på andra ställen. Vinterjackor till hundpromenader har jag till de verkligen inte fungerar längre och den jag använder nu har jag haft i 3-4 år

Kommentarer

  1. Det var ju ett toppenpris! Annars kan man ju byta ut dragkedjan men det är lätt mycket dyrare än den jackan du hittade nu. Om det är en jacka som går ner långt över rumpan och vill ha en tvåvägsdragkedja finns också en begränsning för hur långa sådana det finns som reservdelar, det fick jag lära mig av den lokala skräddaren. Han förklarade att tillverkarna lägger beslag på de längsta, alltså köper upp alla oavsett om de behöver dem eller inte, helt enkelt för att tvinga folk att köpa nya jackor istället för att laga de de redan har. Extremt fult tycker jag. Men vilket jäkla bra pris, grattis måste jag ändå säga även om jag vet hur det är när kontona ekar tomma. :-(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kom faktiskt ihåg att du en gång i tiden skrev om att det inte gick att byta långa tvåvägsdragkedjor. Och det är det som jag har på min vinterjacka nu. Jackan jag beställde verkar vara lite kortare än jag egentligen vill ha en vinterjacka men priset fick styra. Tror inte att jag hade kunnat hitta en längre vinterjacka till samma pris. Hade jag haft mycket pengar så hade jag nog köpt en Didrikson men sådana summor att lägga på kläder lär jag aldrig ha

      Radera
    2. Jag förstår helt, att inte kunna köpa ett klädesplagg man verkligen vill ha utan att titta på prislappen jämt är så fruktansvärt drygt.

      Radera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den