Trött frusen och gnällig

Idag har jag bara somnat en gång och det är lite bättre men mest beror det på att jag har varit igång större delen av dagen. Den dagen jag börjar somna när jag står eller går kontaktar jag nog vc.
Måste ta itu med att fixa mat snart men det har jag ingen lust med. Att överlåta det till sambon är inget alternativ för jag vill inte ha en bränd veg burgare. Sambon har nämligen aldrig lyckats steka veg burgare utan att bränna dem. Jag förstår det inte riktigt eftersom han kan steka kött, fisk och kyckling. Bränd mat är inget jag uppskattar så jag får ta och gräva fram lite energi.

Kommentarer

  1. Efter vad jag förstår av mina kamrater som är vegetarianer så är vegoprodukter lite svårare att steka eller grilla, jag tycker mig ha märkt det på våra AoH-träffar också för då brukar vi grilla och det är ganska många som är vego där och deras mat verkar knepig oavsett om det är tofu, quorn eller soja och oavsett om det är burgare, bitar eller korv (färs är ju svårt att grilla). Undrar vad det kan bero på?
    Skönt att du somnar färre gånger men som du säger, svårt att somna stående eller gående. Eftersom jag bor i storstan har jag haft tillfälle att studera heroinpåverkade människor på stan måååånga gånger och de kan somna stående och jag begriper inte hur det går till att de håller sig stående men det gör de - ofta åtminstone.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har jag aldrig tänkt på, jag är å andra sidan värdelös på att steka kött. Kanske bara är möjligt att vara duglig på att steka kött eller vegoprodukter=)
      Det låter lite intressant att studera men jag är glad att ingen här så vitt jag vet tar heroin

      Radera
    2. Var glad för det, heroinmissbrukare är så extremt opålitliga och kan ha väldiga humörsvängningar så när jag ser en på stan tar jag ut säkerhetsavstånd och kan också tänka mig att byta T-banevagn. Har aldrig sett någon på bussen tack och lov, svårare att planka (tjuvåka) där.

      Radera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den