Borde gå igenom mina bilder

Jag är en lat jävel vilket i det här fallet yttrar sig i att jag endast en gång per år flyttar bilder från datorn till en externhårddisk. Jodå jag vet att det inte är så smart att göra det så sällan men jag resonerar som så att de flesta foton jag har kan jag ta nya hyfsat lika om det krävs. Den filosofin fungerar givetvis inte på djur eller människor men som sagt jag är lat.
Nu börjar då tiden närma sig när jag ska flytta bort årets bilder och innan jag gör det brukar jag titta igenom alla och slänga allt som bara är hyfsat. Finns inte någon anledning att spara ett tiotal bilder på i stort sett samma sak. Att gå igenom alla bilder från ett år är inte så kul och därför skjuter jag alltid på det lite för länge. Hade jag varit smart så skulle jag rensa varje månad men det lär inte ske

Kommentarer

  1. Du kanske skulle se om det finns någon billig molntjänst dit du kan ladda upp bilder? Då har du ändå en backup.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den