Bunkrat upp

Lade en beställning på matsmart igår som sambon får betala. En del onyttigt till jul och en del nyttigt som är billigare där än i affärer. Jag gillar inte fullkornspasta men bönpasta är helt okej och det kostar 25kr paketet i butik här medan matsmart tar 10kr så det går att spara lite pengar. Nu är matsmart verkligen inte billigare på allt men ibland går det att fynda.
Att spara pengar skadar aldrig. Jag har även som vana att alltid googla efter rabattkoder när jag handlar på nätet och jag hittade en för matsmart som gav 50kr rabatt och frakten kostar 49kr så då var det bara att tänka bort den utgiften. Nu låter det här som ett reklaminlägg men det är det inte. Ska man spara pengar genom att handla på matsmart så måste man ha lite koll på vad varorna kostar i butik för priserna som matsmart anger som det normala är oftast fantasipriser.

Kommentarer

  1. Det sista har jag reagerat på också, jag har inte handlat därifrån för det är få artiklar som är diabetesvänliga och dessutom är saker som jag gillar men jag kikar där ibland och normalpriserna är helt galna. Jag undrar varför de skriver dessa priser, om det är medvetet för att det ska verka ännu billigare hos dem eller om de tittat på priserna i samtliga butiker och valt det som är det dyraste i hela Sverige? Skönt att du hittade bra grejer i varje fall och toppen med rabattkoden!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Många av deras normalpriser är högre än priserna här och på landet är det oftast inte billigt

      Radera
    2. De kanske väljer priser från den enda butiken i en by norr om polcirkeln. Eller från snobbområdet Östermalm i Sthlm.

      Radera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den