Folk förutsätter att vi har koll

Den senaste tiden har jag och/eller sambon hamnat i samtal med folk här i byn som förutsätter att vi har koll på vad som händer i byn. Så är icke fallet utan jag och sambon missar det mesta, vet inte om det beror på att vi är ouppmärksamma eller om vi bara ignorerar en massa. En i byn träffade vi på och pratade med för någon vecka sedan och han berättade att han blivit hämtad med ambulans och varit riktigt dålig.
Han förutsatte att vi hade sett när han blev hämtad. Nu antar jag att han drog den slutsatsen för att vi kan se framsidan av deras hus om vi tittar ut genom två av våra fönster. Varken jag eller sambon brukar ägna dagarna åt att spana ut genom fönster så vi hade ingen aning om att han varit så dålig.

En annan i byn började prata om att sonen till en av de äldre i byn var misstänkt för pedofili för några år sedan. Sonen är en vuxen man någonstans mellan 50-60 år. Det hade självfallet jag och sambon helt missat men jag har alltid tyckt att han är obehaglig. Om han blev fälld eller inte vet jag inte, brotten/påstådda brotten skulle inte ha begåtts i Sverige. Tydligen var det även skriverier i tidningarna om det.

Nu senast var det en i byn som avlidit, äldre person så inget konstigt med dödsfallet. Även det hade jag och sambon helt missat.

Det är tur att det finns en hundägare i byn som har koll på det mesta för när vi träffar på henne får man en uppdatering om läget i byn. Utan hennes uppdateringar skulle jag ha ännu mindre koll

Kommentarer

  1. Hahaha, lite patetiskt med folk som antar att alla är sladdertackor men kul ändå på något sätt. Jag är av någon anledning en sådan person som folk i alla grupperingar där jag umgåtts genom åren (vanliga kompisar, lajvare, ridskolan och hundägare) berättar saker för, för att jag inte för det vidare ens om de inte säger "berätta inte det här för någon", det gör jag inte för att jag helt enkelt ofta inte tyckte att det var någonting intressant så varför skulle jag sladdra om det till någon annan som då också riskerar att bli uttråkad? Hundägare här skvallrar om allt möjligt och en del om mig vilket mina närmare bekanta berättat för mig, det handlar naturligtvis om min bipo. De får skvallra på allt de orkar, om någon vill veta något får de väl fråga mig.
    Usch, pedofil låter sådär men det är ju bra om man inte dömer innan en domstol gör det. De har inte alltid rätt men oddsen är bättre att det blev korrekt än inte.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skulle tro att det skvallras en hel del om mig också men jag orkar inte bry mig

      Radera
    2. Men precis, orka bry sig.

      Radera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den