Frusen och trött

Jag hade helt klart önskat att få sova några timmar till men hjärnan vaknade till liv. Därför sitter jag nu här med en kopp kaffe och funderar på om jag ska elda lite. Egentligen så är det inte kallt inne men jag fryser. Misstänker att det mest beror på att jag är trött.
Om någon timme lär jag kunna sitta här och studera ett lite för ambitiöst par som bor en bit bort. Det har snöat under natten så det har blivit några cm snö ytterligare. Paret som jag kommer att kunna se verkar hata snö för så fort det har kommit ca 1 cm rusar de ut och börjar skyffla undan snön. Det är normalt att skotta när det snöat men de tar det till en helt ny nivå. Oftast börjar de även tjafsa om något och det är rätt underhållande att lyssna på när jag är ute och röker

Kommentarer

  1. Jag fryser också jättemycket när jag är trött.
    Alltså, om de eller åtminstone ena parten kommer ifrån byn ursprungligen fattar jag inte varför man flyttar till de krokarna om man inte vill ha snö? Och orka skotta precis hela tiden, undra på att de tjafsar om de är besatta av skottning. Skönt med billig lördagsunderhållning. :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. De är bägge inflyttade. Ibland bjuder de på riktigt underhållande tjafs

      Radera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den