Hurtigt byfolk

Blir lite fascinerad över ett par som bor en bit bort och deras krig mot snön. Nu kom det rätt många dm snö igår och de skottade och skottade. Och nu är de redan igång igen. Varför man börjar kriget mot snön runt sex på morgonen förbryllar mig. Ska man ta sig iväg till jobb förstår jag det men så är ej fallet.
Vi måste också skotta men det kommer först att ske om några timmar, först ska djuren ha promenad och så får det gärna bli lite ljusare först. Snön kommer finnas kvar även om några timmar så jag känner ingen stress. Om den mot förmodan skulle försvinna på några timmar så skulle det bara vara positivt.

Kommentarer

  1. Hahaha, de där människorna är nog mer än lite vridna. Det känns som att de borde ha bosatt sig i Skåne istället.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag räknar med att snart se dem ut med snöskyfflar igen för det snöar

      Radera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den