Lång dag

Jag klev upp tidigt så det är inte så konstigt att jag är trött nu. Hur jag lyckas somna med en bok i handen gång på gång är däremot lite underligt. Boken blev inte skadad och det var tur det för det är en biblioteksbok. Jag känner inte direkt för att bli tvingad att ersätta biblioteket för någon bok.
Inga tomtar har hoppat fram och placerat sig på strategiska platser idag heller så det lär nog inte bli några tomtar i det här huset i år. Jag bryr mig inte så mycket om pynt och tomtar och inte sambon heller och då blir det dåligt med sådant. Lite känns det som om jag skulle behöva lägga mig och sova en vecka för jag är egentligen lite för sliten men den lösningen fungerar inte riktigt. Det är alltid en så svår balansgång att göra lagom så jag orkar en längre tid innan jag rasar ihop i en hög

Kommentarer

  1. Det är jättejobbigt att inte orka, man planerar att orka si och så mycket med si och så mycket vila innan och efter men det är inte lätt alla gånger.
    Jag låg på mage i sängen och läste en gång när jag var barn, minns inte exakt hur gammal jag var men innan jag fick bröst i alla fall, mamma ropade och jag skuttade upp för att gå dit men jag skar mig på kanten på bokpärmen(inbunden), lite till vänster om mitten av bröstkorgen så att säga. Det blev en djup reva, det gjorde skitont. Sedan dess läser jag inte inbundna böcker i sängen. Tur att din bok inte gick sönder!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den