Njuter av värme

Det var kallt när jag klev upp så jag skapade en liten brasa i kaminen och nu sprider sig värmen. Enda nackdelen med det är att det tar emot ännu mer att ta en promenad om en stund. Jag får väl lösa det med att klä mig ordentligt.
Att det bara är två veckor kvar till julafton känns underligt. Igår kom jag ihåg att hänga ut en krans på ytterdörren men några tomtar har jag inte plockat fram än. Tar jag inte fram någon idag så lär inga komma fram alls i år. Julen kändes alltid mer påtaglig när jag jobbade i butik en gång i tiden. Oftast var det jag som ansvarade för skyltningen och att få till en snygg julskyltning var alltid speciellt och roligt. Julen blev så mer påtaglig då med stressen från kunder och allt som hörde till. Nu skulle jag aldrig klara ett sådant jobb, att alltid vara trevlig och serviceinriktad oavsett hur folk uppförde sig. Skulle jag bli inslängd i en butik idag skulle jag skälla ut folk och dunka mitt huvud i väggarna och det är inte så bra

Kommentarer