Nu tänker jag inte läsa något mer

Jag lyckades läsa ut e-boken och den var då inte bra. Det enda positiva i det hela är att min recension lär göra att förlaget aldrig hör av sig igen. Blir det så kommer jag inte att sörja även om förlaget rimligtvis borde ge ut bra böcker också. Jag borde nog återgå till att enbart läsa böcker som jag själv väljer.
Är de då dåliga har jag bara mig själv att skylla och jag har inget tvång på mig att läsa ut dem. Att läsa ska vara avkoppling och riktigt så blir det inte när jag får någon bok som jag ska läsa och sedan försöka skriva något vettigt om. Allt som påminner om tvång suger för mycket energi av mig och tar bort glädjen. Och om det inte ger mig glädje finns det ingen mening att göra det. Det tankesättet går utan tvekan att använda på mer än böcker. Allt i livet kommer aldrig att kännas kul men det är väldigt korkat att lassa på sig tråkiga saker som inte är nödvändiga

Kommentarer

  1. Men åh vad tråkigt att boken var så dålig. Det är som du säger, något som både borde och kan vara trevligt och avkopplande kan också vara ett tvång och det blir aldrig bra. Lika bra att kapa av det där förlaget tycker jag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så får det nog bli. Det kan vara kul att läsa böcker som jag själv inte skulle välja men då ska de vara bra

      Radera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den