Borde kanske ha avbokat

I eftermiddag har jag att se fram emot ett besök hos tandhygienisten. Nu är det inte något som jag riktigt ser fram emot. Hade det varit gratis skulle det inte ha varit lika tråkigt men så bra är det inte. Jag oroar mig lite för att ha något hål och kostnaden för att fixa det.
Besöket idag kommer att gå på strax under 1000 och så vet jag redan nu att det kommer att bli ett till besök för att ta bort tandsten och det kommer också att gå på runt 1000. Om det visar sig att jag har något hål lär det kosta ytterligare runt 1000 och det har jag svårt att se att jag har råd med. Tandvård borde vara mer subventionerat för människor med låg inkomst för det är för dyrt som det är. Jag har full förståelse för människor som inte går till tandläkare på grund av kostnaderna. Hade jag inte haft sambo kan jag inte se att jag på något sätt skulle kunna klara kostnaderna ens för ett besök

Kommentarer

  1. Jag förstår dig helt och hållet. De glömmer väl inte att dra av tandvårdsbidraget? Hoppas att det gick bra och att du inte hade några hål.

    SvaraRadera
    Svar
    1. De drar alltid av bidraget utan att jag behöver säga till. Såg att det kommer att höjas senare i år och det är utmärkt

      Radera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den