Det blev måndag igen

Idag har jag hunnit irritera mig på bilister och att vägen inte har blivit plogad efter senaste snöfallet. Eftersom vägen inte är plogad så är det bara i mitten som snön blivit tillplattad av bilar, på kanterna är det ca en dm lössnö. Det skulle inte vara något problem om alla bilister skulle våga köra i lössnön.
Så är det inte utan varje gång jag varit ute med hundarna och vi har varit på gränsen till de översnöade dikena så har bilister passerat oss på någon dm. Det är inte direkt kul och något alternativ har jag inte. Nu skulle jag i och för sig kunna försöka hoppa upp på snöhögarna som är över en meter vid sidan av vägen. Problemet är bara att jag inte är så pigg på att sjunka ner i dem. Jag hade verkligen hoppats att det skulle bli plogat idag men det verkar som om de väntar med det till nästa snöfall som ska komma imorgon.

Kommentarer

  1. Spikmatta! Jag hade nog på riktigt skaffat en och lagt ut.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den