Det låter ju roligt...

Släktingar till sambon vill att vi ska komma och hälsa på och jag kan inte påstå att det känns så roligt. Om vi kommer så ska de lämna bort sin katt så att vi kan ta med oss hundarna. Nu tror jag inte direkt att det skulle gå så bra att ha hundarna med oss.
Våra hundar har aldrig bott i någon lägenhet och de har absolut inte delat bostad med en småbarnsfamilj. Jag har inga problem att tänka mig vilket kaos det skulle kunna bli. Hundar som reagerar på ljud i trapphus och från grannlägenheter, hundar som förstör barnets leksaker och jag som står och dunkar huvudet i en vägg. Sambon ser dock inga svårigheter alls. Lite tveksam till om han är ovanligt naiv eller om det är jag som ser fler svårigheter än det behöver vara. Nu tror jag dock mest på att det är han som är ovanligt naiv och om vi skulle åka blir det jag som stressar sönder mig själv för att ha koll på hundarna. Jag är trött som det är så att utsätta mig för det känner jag absolut inte för. Att det sedan är så att en av de vuxna personerna i familjen tror sig kunna hantera hundar men alltid gör tokfel bidrar inte direkt till att jag tror att det kan bli en lugn vistelse. De bor runt 60 mil härifrån så det går inte direkt att hälsa på över dagen och sedan åka hem. Hade det gått skulle det inte ha varit någon stor sak

Kommentarer

  1. Skulle ni ha råd med ett billigt hotell och sova där en natt? Fler hotell än man tror tar emot hundar. Det låter ju inte som att din sambo har fått grepp om din trötthet än trots allt och det känns väl sådär kan jag tänka mig, det skulle ju vara extremt stressande för dig och då blir ju resultatet att du måste sova i princip dygnet runt en vecka när ni kommer hem - är det verkligen värt det? Nej fy. Jag lider med dig. :-(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var en lösning jag inte tänkt på. Just nu känner jag bara att sambon får åka själv men jag ska fundera

      Radera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den