Det vita är överallt

Jag tänkte till när jag gav mig ut och drog på mig en mössa. Inte för att det är så kallt utan bara för att jag inte orkade få blött hår igen. Nu är det här med mössa inte direkt min grej. Är det minus 20 har jag mössa men annars undviker jag det.
En mössa på huvudet stressar mig nämligen särskilt när jag går på vägen. Att inte kunna höra ordentligt om det kommer någon bil gör att jag blir tvingad att titta bakåt lite då och då. Efter att ha gjort det ett tag blir jag alltid irriterad. Att låta bli att spana bakåt är inte heller ett alternativ för mig för en del kör som idioter och då vill jag hinna hoppa över snövallarna ner i diket om det skulle behövas. Nu klarade jag inte av att ha på mig mössan hela promenaden idag heller så jag kom hem med en massa snö i håret.

Kommentarer

  1. Det är väl fasiken att du ska behöva gå mösslös för att folk kör som galningar! Det är ju vansinnigt. Jag förstår varför du går utan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Värst är det när det är rätt oplogat, många med fyrhjulsdrift vågar ändå inte köra utanför tidigare hjulspår

      Radera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den