En väska med kläder

Hittade jag nere i källaren när jag rotade runt. Nu var det inte några spännande kläder utan bara mina gamla kläder som jag inte kunnat ha på många år. Varför jag envisats med att spara dem vet jag inte riktigt för det handlar inte om några dyra/lyxiga kläder.
Att jag någonsin kommer att kunna komma i dem igen eller ens vilja använda allt är ytterst tveksamt. När jag kunde ha kläderna var jag galen men fysiskt frisk så jag hade väldigt mycket mer energi och rörde mig mycket. Att komma ner i vikten jag hade då nu när jag fysiskt inte orkar hålla igång på samma sätt känns omöjligt. Några planer på att svälta mig för att komma i kläderna har jag självfallet inte. Egentligen borde jag bara göra mig av med kläderna men ändå gör jag inte det. Om jag nu skulle bli smal igen så vet jag inte riktigt när jag skulle använda en kort plastkjol. Det skulle i och för sig kunna vara roligt att rasta hundarna på sommaren iförd kjolen för då lär det börja pratas i byn.

Kommentarer

  1. Men gud vad jag känner igen det där! Både med att ha varit smal och galen samtidigt och konstiga material. Jag hade en kort gummikjol vill jag minnas, det ska sägas att jag var en idog snattare i min ungdom så jag betvivlar att jag betalade för den. En svart figursydd skjorta i glansigt stretchtyg hade jag också, och en svart t-shirt som var i princip genomskinlig med undantag för något mönster. Jag var ju tvungen att stjäla snygga BH:ar att ha under förstås. Herrejösses alltså, blotta tanken är nu löjlig av en massa anledningar.
    Byn kan behöva något kul att prata om, särskilt om det kommer sommarboende!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja oj genomskinliga tröjor hade jag en del av. En var i någon spets minns jag och rätt fin, jag minns den så i alla fall. Det fungerade då nu hade det däremot inte varit så vackert med fett som väller ut överallt=)

      Radera
  2. Fniss... Om du visste vad jag tycker dina inlägg är roliga att läsa... Jag fick en bild av dig i plastkjolen på byvägen...

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den