Följer landstinget sina egna regler?

Jag ägnar mig i vanlig ordning åt djupa/vettiga funderingar. Det som väckte min fundering var att jag upptäckte att landstinget dalarna har ett instagramkonto, det i sig tycker jag är underligt men jag antar att landstinget gör allt de kan för att få lite uppskattning.
Det som är mest underligt är att det är fotoförbud i alla lokaler som landstinget har och bilderna är tagna i lokaler... För att få tillstånd att fota i lokalerna krävs det ett skriftligt tillstånd av ansvarig verksamhetschef för den avdelningen man vill fota i. Någon generellt undantag för det för att visa upp verksamheten i socialamedier kan jag inte hitta. I min värld så är det jäkligt underligt, patienter får absolut inte fota och lägga upp på socialamedier men är det på landstinget dalarnas instagramkonto så går det bra. Vill man att människor ska respektera ett förbud så bör nog landstinget föregå med ett bra exempel

Kommentarer