Hade hoppats att det skulle räcka längre

Igår kunde jag konstatera att vi bara har 12kg fågelfrön kvar och det kommer inte räcka någon längre tid. Jag hade hoppats på att den senaste beställningen skulle räcka till slutet på februari men så kommer det inte att bli. Fågelfrön är verkligen inte en nödvändig utgift men det är något jag ändå lägger pengar på.
Jag vill att så många fåglar som möjligt överlever vintern och jag tror att det gör skillnad att vi matar. Sedan så glädjer det även rådjuren att kunna äta frön som fåglarna har ner på marken. Det är väl så illa att jag får ta och lägga några hundra på fågelmat igen. Här i byn är det väldigt många som matar fåglar så är det tomt på frön här några dagar tror jag inte att det spelar någon roll. Beställer jag idag så lär fåglarna ändå få äta hos andra under några dagar.

Kommentarer

  1. Jag tycker att det är fint av dig, och det är ingen annan som bestämmer vad som är nödvändigt eller inte för dig. Du bryr dig uppenbarligen om fåglarna och det är ju jättefint. <3

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den