Jag såg nog fattig ut

Nu brukar jag inte klä upp mig för att besöka tandläkare/tandhygienist men idag var det nog lite värre än vanligt. Jag var lite lätt trött och orkade inte bry mig så mycket om hur jag såg ut, hel och ren var jag. Möjligtvis lite hundpäls på mig men det hör till och är att betrakta som dekoration.
Besöket i sig gick bra och jag gillar tandhygienisten som jag går till. Resultatet var inga hål, lite tandsten och en gammal lagning som börjat gå sönder lite. Det som var fel fixades och sedan sa hon att hon bara tänkte ta betalt för två av sakerna som hon gjorde. Inget jag tackar nej till direkt för det gjorde att det blev en tusenlapp billigare än det borde ha blivit. Kostnaden blev 1100 och jag behöver inte återvända förrän nästa år. Jag hade räknat med runt 2000 och minst två besök så jag är riktigt nöjd och nu har jag råd med linser.

Kommentarer

  1. Men gud vilken bra hygienist, vad glad jag blir för din skull! Det finns inte så många sådana yrkesmänniskor kvar känns det som.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Att få något gratis hos tandläkare/tandhygienist var en helt ny upplevelse och något jag kommer vara glad för länge

      Radera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den