Jag som precis hade fått ihop lite pengar

Tack vare pengarna som jag fick i julklapp så har jag kunnat njuta av en tusenlapp på mitt sparkonto. Min tanke var att pengarna skulle få vara kvar där så att jag skulle ha lite pengar om någon hund behöver besöka veterinär. Därför tänkte jag vänta med att beställa linser till nya pengar kommer in på kontot.
Idag låg det ett kuvert i brevlådan till mig och i kuvertet var det ett papper med budskapet att jag har en tid bokad hos tandhygienist redan nästa vecka. Jag visste att jag skulle bli kallad men trodde att det skulle bli mars. Att gå till tandläkare/tandhygienist roar mig aldrig men jag föredrar att hinna spara pengar till besöket och det hinner jag inte på en vecka. Nu funderar jag på om jag ska skjuta på det eller inte. Skjuter jag inte på besöket kommer mina sparade kronor att försvinna och det gillar jag inte. Det är ändå en trygghet att ha pengar undanstoppade även om det inte är mycket pengar

Kommentarer