Lat bybo

Det finns ett par här i byn som jag kategoriserat som lata. Att jag har gett dem den stämpeln beror på att de har låtit saker ligga i trädgården och bli förstörda av regn och snö. Sakerna har legat sedan i somras och det har bland annat varit en bal med isolering som varit öppen på kortsidorna. Isolering som blir dränkt i regn och nu snö är inte så bra.
Så länge som deras lathet bara har påverkat dem själva och deras plånböcker så är det inget som någon annan behöver bry sig om. Nu börjar däremot deras lathet påverka alla som passerar på vägen utanför deras hus. Den som ägde huset tidigare hägnade in en del mark så att hunden den personen hade kunde vara ute. De som bor där nu brukar vara hundvakter ibland och då får hundarna även vistas ute på det inhägnade området. Problemet nu är bara att det har kommit så mycket snö att det är snö över staketet så det finns inget som hindrar hundarna från att gå ut på vägen. Igår var de nära att bli påkörda och efter det kan man tycka att personerna i huset genast borde ha gett sig ut och skottat bort snön närmast staketet. I morse när jag promenerade förbi kunde jag konstatera att de inte gjort det och hundarna var ute. Jag blir bara lite trött på människor som inte tar itu med saker som måste göras. Personerna som bor där är fullt friska så det finns ingen ursäkt

Kommentarer

  1. Men gud vilka idioter, vad trött jag blir! Och så är det inte ens deras hundar som går och blir påkörda och eventuellt dör. *arg*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej jag förstår verkligen inte varför de inte bara tar och skottar lite. En dag när jag promenerade förbi körde de fast med bilen för de har inte skottat sin uppfart

      Radera
    2. Darwin Awards 2018 i din by har en uppenbar vinnare i det där paret!

      Radera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den