Snö på grenar

Det låg en kallelse i brevlådan igen och den var för cellprovstagning. Nu har jag inga planer på att göra det den här gången heller så jag får ta och avboka. Jag har gjort undersökningen tidigare och det är inget otäckt om någon nu googlar och hamnar här. Bryr man sig om sin hälsa så ska man gå och testa sig.
Jag bryr mig däremot inte så mycket om min hälsa så jag skiter i det. Orkar faktiskt inte bry mig om jag har cancer eller cellförändringar. Har jag någon form av cancer så lär jag ändå märka det förr eller senare. Eftersom jag inte värdesätter livet så bekymrar det mig föga.

Kommentarer

  1. Jag borde gå iväg på den där jäkla undersökningen men kommer mig aldrig för. Så extremt korkat av mig, det är ju gratis (åtminstone i mitt landsting) och min mamma hade cellförändringar som visserligen visade sig vara ofarliga men ändå. Tack för påminnelsen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu efter årsskiftet så är det gratis även här. Nu vet jag inte hur det är i andra landsting men här bokar de in en tid åt en så man behöver själv inte göra något bortsett från att avboka då om man är som jag.

      Radera
    2. Här behöver vi inte ens avboka, de har drop-in-tider där de klämmer in X antal kvinnor och om man inte kan/vill komma den tid man fått är det bara att komma på någon annan drop-in-tid. Enkelt och bra, både tids- och resurssparande.

      Radera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den