Ställde mig på vågen

För ovanlighetens skull så blev jag rätt nöjd med siffrorna som vågen visade. Jag gick upp en del kg under jul och det visste jag att jag skulle göra. Jul för mig är att äta onödiga mängder med onyttigheter och det kommer jag aldrig att sluta med.
Nu har jag bara 0.5 kg kvar att bli av med för att väga lika mycket som jag gjorde innan julen. För mig har det alltid varit så att om jag har legat stabilt på en vikt under lång tid så är det lätt att hamna på den vikten igen. Nu tror jag inte att det skulle vara så för mig om jag var underviktig från start men det har jag aldrig varit. Jag har fortfarande några kg att bli av med för att hamna på normalvikt men om jag någonsin kommer att hamna på det återstår att se. Så mycket bryr jag mig inte om det för att avhålla mig från att äta onyttigheter ibland

Kommentarer

  1. Bra jobbat tycker jag! Då kan du ju se om du vill fortsätta senare, men huvudsaken är ju att du är nöjd. Det är samma sak för mig med vikten men det gäller tyvärr bara uppåt, det såg jag ju tydligt när jag inte längre kunde motionera så bra som jag kunde göra första halvåret med diabetes. Ner 8 kg, vips upp 5 av dem och så lite till ovanpå det. :-|

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är svårt att inte gå upp i vikt när man inte kan röra på sig. Förstår att det känns tråkigt men får du ordning på kroppen blir det lättare igen

      Radera
    2. Ja precis, det är ju det jag försöker ha för ögonen - fler promenader, som jag höll det i november och gjorde stora framsteg, och så vidare framåt i vår. Jag vill då testa att simma, om ekonomin håller för det vill säga, men det ligger månader framåt i tiden och dessutom efter konsultation med min sjukgymnast.
      Hoppas nu att du får lite mildare väder så att du slipper sitta inne och ruttna så mycket!

      Radera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den