Det blev nog en liten miss

Förra veckan fick jag ett mail från ett förlag med frågan om jag ville recensera en bok innan den kommer ut i bokhandeln. Boken verkade okej men jag kände ändå nej. Jag är för trött för att orka läsa med tidspress och sedan få ihop något vettigt att skriva. Eftersom jag kände så svarade jag förlaget och tackade nej.
Idag fick jag ett nytt mail med budskapet att boken nu är på väg till mig... Jag måste ha varit väldigt otydlig i mitt svar. Att strunta i att läsa boken är inget alternativ eftersom jag inte känner för att göra mig impopulär hos förlaget. En del böcker från det förlaget är bra så i framtiden kommer jag kanske att vilja ha fler böcker från dem. Jag får hoppas på att det kommer att ta ovanligt lång tid innan boken hamnar här

Kommentarer

  1. Skriv till dem att brevbäraren har delat ut post i fel brevlåda till en familj som bara har sommarhus och att den sannolikt ligger i deras brevlåda, även om den kommer fram. ;-)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den