Det gäller att vara klurig

Nu vet jag med mig att jag har lite för häftigt humör ibland och inte alltid lyckas uttrycka mig på ett trevligt sätt. Det blir oftast så när jag är för trött och inte orkar bry mig om hur det jag vill framföra framförs. Jag vet att paret i byn som vaktar hundar behöver få veta att de behöver skärpa till sig och i alla fall skotta vid tomtgränsen så hundarna inte kan ta sig ut.
Min plan var att ta diskussionen med dem idag om de syntes till, nu var de inte ute i trädgården och jag orkade inte gå in i trädgården och knacka på deras dörr. Däremot träffade jag på en annan hundägare som jag vet har mer kontakt med paret än vad jag har. För den personen berättade jag att det är olustigt att passerar på vägen när hundarna står och morrar och skäller och kan ta sig ut. Givetvis sa jag även att om hundarna kommer ut kommer jag att sparka till dem i huvudet, det handlar om hundar på runt 30kg så det är inte några små bjäbbande monster. Jag visste att hundägaren skulle säga att hon ska prata med paret och det var precis vad hon sa. Nu kommer mina åsikter att föras fram på ett trevligare sätt än jag skulle lyckas med och förhoppningsvis kommer det att leda till en förbättring. Gör det inte det drar jag på mig stridsväst, stridshjälm och promenerar över och framför mina åsikter på ett mindre trevligt sätt

Kommentarer

  1. Det tycker jag att du gör rätt i. En ytterligare orsak (förutom en presumptiv spark i huvudet på hunden/hundarna alltså) för dem att bry sig om att hålla rätt på hundarna är att även om det är de själva som brister i kontroll så är det ägaren till hundarna som får stå för kostnaderna om hundarna skulle ställa till med skador på människor eller andra hundar. Jag betvivlar att ägaren skulle bli särskilt imponerad av hundvakternas handhavande om det skulle inträffa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den jag pratade med tror att parets agerande till stor del beror på att de inte riktigt tänker på vad som kan ske och att en anledning till det kan vara att de inte har bott i Sverige någon längre tid. Det ser jag som mycket möjligt men oavsett så är det irriterande

      Radera
    2. Hundar kan bli ihjälkörda och/eller ihjälbitna i precis varenda land i hela världen, det krävs inget geni för att räkna ut det. Om ägarna inte fattar att de anlitat hundvakter som skiter i om hundarna lever eller dör är de idioter de också.

      Radera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den